Telefontid og ferie - byggesak

For tiden er det stor pågang av byggesaker. For å hjelpe alle så godt og raskt vi kan, har vi innført telefontid mandag kl. 09.30-11.30.

Du kan komme i kontakt med byggesak på følgende måter:
Veiledningstelefon
Det er åpen telefon på følgende dag:
  • mandag kl. 09.30-11.30
Ring servicekontoret på 35 99 70 00, så blir du satt over. 
 
Får du ikke svar når du ringer i telefontiden, er hun opptatt og vil ringe deg tilbake. Det kan hende at saksbehandler må delta på møter og er dermed ikke alltid tilgjengelig. 
 
 
Generelt: 
 
Forespørsel
Dersom du ønsker skriftlig svar på byggesaksrelaterte spørsmål, kan du sende oss en forespørsel per e-post til postmottak@drangedal.kommune.no. Skriv ditt gårds- og bruksnummer innledningsvis i e-postens emnefelt.

For å få gode svar bør du stille så konkrete spørsmål som mulig. Legg gjerne med relevant dokumentasjon, bilder eller kart med plassering, som kan hjelpe oss å forstå saken bedre. 

Vi gjør imidlertid oppmerksom på at det kan bli nødvendig å bestille en forhåndskonferanse dersom spørsmålene er omfattende.
Møte
Ønsker du møte med saksbehandler, bør du avtale tid på forhånd. Du kan ringe eller sende e-post.  
Er det ønske om møte med saksbehandler i en pågående sak, vil det som regel være nødvendig å ta et gebyr for dette iht. gebyrregulativet § 3-4, på kr. 2775,- per møte.
 
Her kan du kanskje få svar på noe av det du lurer på:
 
 
 

 

Publisert: 17.06.2025
Sist endret: 17.06.2025 14:57