Digital hjelpetjeneste for alle

Trenger du hjelp med digitale tjenester?

Hver tirsdag mellom 12.30 og 14.30 kan du komme til servicekontoret på kommunehuset og få hjelp til det du måtte lure på.  

Det er lurt å ringe på forhånd for å gjøre en avtale og fortelle hva du ønsker hjelp til, men det går også an å bare stikke innom. Da kan det hende du må vente litt. Kan vi ikke hjelpe deg der og da, kan vi forsøke å finne ut av det til neste gang.

Det er ikke sikkert vi kan hjelpe med alt du lurer på, men vi skal gjøre så godt vi kan.

Hvis du skal logge inn på offentlige tjenester, må du ha med bank-id (brikke eller på mobil) og passordet. Dette skal ikke vi bruke eller se på, men vi kan veilede deg og vise deg hvordan du logger inn mens du er her.

 

Eksempler på hva vi kan hjelpe med:

- Veiledning om innlogging hos Nav, Skatteetaten, Altinn osv.

- Vi kan veilede deg i å finne informasjon på kommunens nettside og andre nettsider. Buss- og togtider.

- Vi kan veilede deg i hvordan du kan benytte digital ID og hvordan bruke nettbank

- Og sikkert litt av hvert annet.  

 

Dette kan vi ikke hjelpe med:

- Jobbsøknader eller annen skrivehjelp

- Betale regninger i nettbank, kjøpe varer eller tjenester på nett  

 

Ta med: Din smarttelefon, nettbrett eller datamaskin dersom du har dette. (Vi har også en pc du kan bruke her)

Ha det som behøves av passord og tilganger tilgjengelig. Ta med relevante brev eller meldinger.

 

Elin, Gro Lene eller Randi står klare for å ta imot deg på servicekontoret. Velkommen skal du være!

Tid: Tirsdager mellom 12.30 og 14.30

Hvis du vil avtale tid på forhånd, ring 35 99 70 00 mellom 9 og 14.30 (alle dager) eller send e-post til servicekontoret@drangedal.kommune.no

Publisert: 12.06.2025
Sist endret: 12.06.2025 11:12